تبلیغات
مطالب علمی - قسمت پنجم مقاله ترجمه شده


درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

قسمت پنجم مقاله ترجمه شده

نوشته شده توسط:ارسلان مرتضی
دوشنبه 13 آذر 1391-01:37 ق.ظ

 How are evaluation sponsors and/or evaluators to choose from the heterogeneous range of evaluation models in the toolbox? One of the problems is that the variety of evaluation approaches and evaluation models has not been matched by a corresponding increase in thinking about the choice of model(s).

حامیان مالی ارزیابی و / یا ارزیاب از طیف ناهمگن از مدل های ارزیابی در جعبه ابزار را انتخاب کنید چگونه هستند؟ یکی از مشکلات این است که انواع از روش های ارزیابی و مدل ارزیابی شده   که با افزایش متناظر در فکر کردن در مورد انتخاب مدل (ها) مطابقت ندارد.

 Considering the literature on evaluation and organizational effectiveness, it is striking that there are so few theoretical, methodological discussions about principles and criteria for the choice of (combinations of) evaluation models.

با توجه به ادبیات حاکم بر  ارزیابی و اثربخشی سازمانی، که قابل توجه است  چند نظر ، بحث های روش شناختی درباره اصول و معیارها برای انتخاب ترکیبی از مدل های ارزیابی وجود دارد.

However, three different types of logic, identified in the literature, are discussed here.

با این حال، سه نوع مختلف از منطق، در ادبیات، در اینجا مورد بحث است.

First, that evaluation design may be based on the purpose of carrying out an evaluation; second, on the characteristics of the evaluand; and third, on the characteristics of the problem that the programme or organization under evaluation aims to resolve.

 ویژگی دوم ؛ اول، که طرح ارزیابی ممکن است بر اساس هدف از انجام ارزیابی و سوم، بر ویژگی از مشکل این است که برنامه و یا سازمان تحت ارزیابی با هدف به حل و فصل است.

 

Criterion I: The Purpose of Evaluation should Determine Design

معیار: هدف از ارزیابی باید تعیین طراحی باشد

The first chain of reasoning is based on the purpose of the evaluation, arguing that purpose should determine the choice of evaluation model.

زنجیره ای برای اولین بار از استدلال  بر اساس هدف از ارزیابی، استدلال می کند که هدف باید انتخاب مدل ارزیابی تعیین شده است.

 The literature on programme evaluation (Rossi et al., 2004: 34; Scriven, 1991) recommends formative evaluation if the evaluation is intended to create learning and thereby improve the programme in question.

ادبیات در ارزیابی برنامه (رسی و همکاران) ارزیابی تکوینی توصیه اگر ارزیابی در نظر گرفته شده است برای ایجاد یادگیری و در نتیجه بهبود برنامه در سوال است.

 Correspondingly, summative evaluation is recommended if the evaluation is intended to control performance in terms of accountability.

همین، ارزیابی تراکمی توصیه می شود در صورتی که ارزیابی در نظر گرفته شده است برای کنترل عملکرد در پاسخگویی مورد استفاده قرار گیرد

 This reasoning is developed in greatest detail by Premfors (1989), whose recommendations are illustrated in Table 2.

این استدلال در بیشترین جزئیات که توصیه های آن در جدول 2 نشان داده شده است.  

As the table illustrates, it is recommended that the purpose of the evaluation determine the organizing of the evaluation, the collection of data, and the dissemination and use of its results. If the purpose is control, the recommendation is to base the design of the evaluation on results models and in particular on the goal-attainment model. If the purpose is learning, it is recommended that the design of the evaluation is based on the stakeholder model

همانطور که جدول نشان می دهد، آن است که توصیه می شود که هدف از ارزیابی مشخص سازماندهی ارزیابی، مجموعه ای از داده ها، و انتشار و استفاده از نتایج آن ،. اگر هدف این است که کنترل گردند ، توصیه این است که به پایه طراحی از ارزیابی نتایج مدل ها و به ویژه در مدل دستیابی به هدف مطرح می باشد  هدف از  یادگیری، از این است که توصیه می شود که در طراحی از ارزیابی بر اساس مدل ذینفعان  باشد

نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:- -

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر