تبلیغات
مطالب علمی - گاردنر 4


درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

گاردنر 4

نوشته شده توسط:ارسلان مرتضی
دوشنبه 15 خرداد 1391-02:03 ق.ظ

ارزشیابی  :

کمک به دانش آموزان در جهت ارزشیابی خود دانش آموزان از اهم موضوعات می باشد . خودشان توضیح بدهند . سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را بر انواع هوش چندگانه و سطح توانایی دانش آموزان در هر یک از انواع هوش چندگانه استوار سازند(پاشا شریفی ،1384،ص32).

        ارزشیابی و سنجش هوشهای چند گانه افراد می تواند باعث رشد یادگیری و سبک های حل مسئله شود ، آزمونهای کوتاه پاسخ در  نظریه هوشهای چندگانه مورد استفاده قرار نمی گیرند به این دلیل که آزمونهای کوتاه پاسخ  تواناییها وتسلط های مختلف   رشته ای و یا درک عمیق را نمی توانند اندازه گیری کنند . آزمونهای کوتاه پاسخ فقط مهارتهای حافظه یا حفظ کردن را اندازه می گیرند و توانایی یک شخص برای حفظ کردن و انجام آن را اندازه می گیرند . (اسدیان ، 1391، جزوه کلاسی).

 در فرایند ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، راهبردهای یادگیری دانش آموزان و سطح هوشی آنان در هر یک از انواع هوش چندگانه را مورد توجه قرار دهند(پاشا شریفی ،1384،ص36).

گاردنر استفاده از آزمونهای روان سنجی را به طور کامل نفی نمی کند . اما پایه ی شواهد مورد استفاده گاردنر فقط بر تحلیل عامل آزمونهای روانسنجی قرار ندارد (خرازی ،حجازی ،1389،ص712).

        ارزشیابی از فعالیتهای دانش آموزان در نظریه هوشهای چند گانه باید تا حدود زیادی براساس مشاهده عملکرد دانش آموزان ،  مستند سازی فعالیتهای دانش آموزان و مصاحبه با آنان و استفاده از   پوشه کار یا فعالیت  باشد .

 

منابع

پاشا شریفی ، حسن  (1384). مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه گاردنر ،در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش آموزان . فصلنامه نوآوریهای آموزشی ،سال چهارم

استرنبرگ ،رابرت (1389) .   روانشناسی شناختی (ترجمه سید کمال خرازی ، الهه حجازی ).    تهران : سازمان چاپ و انتشارات ،وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، چاپ دوم

فصلنامه تعلیم و تربیت (1387).شماره 76

ابراهیم قوام ، صغری  .(1390).کاربرد تئوریهای یادگیری در برنامه درسی .

 حاجی حسین نژاد غلامرضا و  بالغی زاده سوسن (1381).نظریه هوشهای چند گانه گاردنر و کاربرد آن در آموزش ،انتشارات جهاد دانشگاهی تربیت معلم  

مهر محمدی ، محمود .(1389). فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 88

آقازاده ،محرم (1384). راهنمای روشهای نوین تدریس ،تهران  نشر آییز.

اسدیان،سیروس (1391).  جزوه کلاسی چاپ نشده



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:- -

std test
شنبه 13 آبان 1396 06:52 ب.ظ
بدون شک تصور می کنید که شما گفتید. دلیل دلخواه شما در وب بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

من به شما می گویم، قطعا در همان زمان ناراحت می شوم
به عنوان افرادی مسائل را در نظر می گیرند که آنها فقط تشخیص نمی دهند
در باره. شما کنترل کردید تا ناخن را روی سطح بالا قرار دهید و همه چیز را بدون آن مشخص کنید
داشتن عوارض جانبی، افراد دیگر می توانند سیگنال بگیرند. اراده
احتمالا به عقب بر گردیم تا بیشتر بشویم با تشکر
best psychic readings
چهارشنبه 10 آبان 1396 07:20 ب.ظ
من نمیتوانستم از نظراتش مقاومت کنم به خوبی نوشته شده!
at home std test
یکشنبه 4 تیر 1396 10:53 ب.ظ
بسیار ریشه از خود نوشتن در حالی که صدایی مناسب
اصل آیا نه حل و فصل کاملا با من پس از برخی از زمان.

جایی در سراسر پاراگراف شما موفق
به من مؤمن متاسفانه فقط برای بسیار در حالی
که کوتاه. من هنوز مشکل خود را با جهش در منطق و یک خواهد را سادگی به پر همه کسانی معافیت.
در این رویداد شما در واقع که می توانید انجام من می مطمئنا تا پایان تحت تاثیر قرار
داد.
Florencia
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:17 ق.ظ
Keep on working, great job!
جمشیدی
سه شنبه 6 تیر 1391 06:55 ب.ظ
دوست عزیز مطالبتون رو مطالعه كردم جالبند ولی اگر بتونی از منابع هرگنهان والسون ومورتون هانت ومقاله های علمی استفاده كنید مطالب بسیار عالی می شوند.
پاسخ ارسلان مرتضی : از اظهار نظر شما دوست عزیز بسیار سپاسگزارم دوست عزیز انشاء الله در برنامه کاری خود نیز چنین چیزی را مد نظر دارم امیدوارم مهلت چنین کاری را پیدا کنم با تشکر مرتضی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر