تبلیغات
مطالب علمی - گاردنر 4


درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

گاردنر 4

نوشته شده توسط:ارسلان مرتضی
دوشنبه 15 خرداد 1391-02:03 ق.ظ

ارزشیابی  :

کمک به دانش آموزان در جهت ارزشیابی خود دانش آموزان از اهم موضوعات می باشد . خودشان توضیح بدهند . سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را بر انواع هوش چندگانه و سطح توانایی دانش آموزان در هر یک از انواع هوش چندگانه استوار سازند(پاشا شریفی ،1384،ص32).

        ارزشیابی و سنجش هوشهای چند گانه افراد می تواند باعث رشد یادگیری و سبک های حل مسئله شود ، آزمونهای کوتاه پاسخ در  نظریه هوشهای چندگانه مورد استفاده قرار نمی گیرند به این دلیل که آزمونهای کوتاه پاسخ  تواناییها وتسلط های مختلف   رشته ای و یا درک عمیق را نمی توانند اندازه گیری کنند . آزمونهای کوتاه پاسخ فقط مهارتهای حافظه یا حفظ کردن را اندازه می گیرند و توانایی یک شخص برای حفظ کردن و انجام آن را اندازه می گیرند . (اسدیان ، 1391، جزوه کلاسی).

 در فرایند ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، راهبردهای یادگیری دانش آموزان و سطح هوشی آنان در هر یک از انواع هوش چندگانه را مورد توجه قرار دهند(پاشا شریفی ،1384،ص36).

گاردنر استفاده از آزمونهای روان سنجی را به طور کامل نفی نمی کند . اما پایه ی شواهد مورد استفاده گاردنر فقط بر تحلیل عامل آزمونهای روانسنجی قرار ندارد (خرازی ،حجازی ،1389،ص712).

        ارزشیابی از فعالیتهای دانش آموزان در نظریه هوشهای چند گانه باید تا حدود زیادی براساس مشاهده عملکرد دانش آموزان ،  مستند سازی فعالیتهای دانش آموزان و مصاحبه با آنان و استفاده از   پوشه کار یا فعالیت  باشد .

 

منابع

پاشا شریفی ، حسن  (1384). مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه گاردنر ،در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش آموزان . فصلنامه نوآوریهای آموزشی ،سال چهارم

استرنبرگ ،رابرت (1389) .   روانشناسی شناختی (ترجمه سید کمال خرازی ، الهه حجازی ).    تهران : سازمان چاپ و انتشارات ،وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، چاپ دوم

فصلنامه تعلیم و تربیت (1387).شماره 76

ابراهیم قوام ، صغری  .(1390).کاربرد تئوریهای یادگیری در برنامه درسی .

 حاجی حسین نژاد غلامرضا و  بالغی زاده سوسن (1381).نظریه هوشهای چند گانه گاردنر و کاربرد آن در آموزش ،انتشارات جهاد دانشگاهی تربیت معلم  

مهر محمدی ، محمود .(1389). فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 88

آقازاده ،محرم (1384). راهنمای روشهای نوین تدریس ،تهران  نشر آییز.

اسدیان،سیروس (1391).  جزوه کلاسی چاپ نشده



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:- -

جمشیدی
سه شنبه 6 تیر 1391 07:55 ب.ظ
دوست عزیز مطالبتون رو مطالعه كردم جالبند ولی اگر بتونی از منابع هرگنهان والسون ومورتون هانت ومقاله های علمی استفاده كنید مطالب بسیار عالی می شوند.
پاسخ ارسلان مرتضی : از اظهار نظر شما دوست عزیز بسیار سپاسگزارم دوست عزیز انشاء الله در برنامه کاری خود نیز چنین چیزی را مد نظر دارم امیدوارم مهلت چنین کاری را پیدا کنم با تشکر مرتضی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر